dimarts, 10 de maig del 2011

Sessió de l'11 de maig

En aquesta sessió continuarem treballant amb les aplciacions que podem trobar a Cool Toots for Schools,però també aprofitarem per tractar dos temes:

  • El que havia plantejat la Roser, sobre els programes existents per 'xulcar' o capturar pàgines web senceres i visualitzar-les amb els nostres alumnes offline, des d'un Pen Drive. Després de mirar i remirar, l'opció més recomanada és la de WinHTTrack, que podeu descarregar-vos des de: http://www.httrack.com/ . Recordem que no totes les pàgines es deixen capturar, i que cal anar molt en compte a l'hora de configurar els nivells a capturar (el primer nivell és abans de clicar sobre cap enllaç. El segon, els llocs on ens remet la pàgina web capturada des de tots els seus enllaços. I així successivament. Si parlem d'una web amb mols enllaços, el fitxer generat pot ser considerable. Podrem instal·lar el programa i fer alguna pràctica.
  • En segon lloc, un tema que em quedava pendent de treballar i que pot tenir molta projecció educativa: els codis QR. Per utilitzar-nos haurem de descarregar un lector compatible amb el nostre mòbil. Mireu-vos aquesta pàgina de Softonic, us ajudarà a localitzar-lo: http://onsoftware.softonic.com/todo-lo-que-necesitas-saber-sobre-los-codigos-qr
  • Pel que fa a les aplicacions didàctiques d'aquests codis QR, podeu veure el Slideshare que ha creat la Imma Vilatersana amb els seus alumnes:



qui és qui


També l'exercici que s'ha creat per treballar la mort d'en Bin Laden:
http://es.scribd.com/doc/54963268/Desfer-se-del-cadaver-del-lider-2-Exercici-amb-codis-QR

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada